Lurv-tråd i overlocken och kameler på t-shirten

Nu funkar verkstan bra. Overlocken går som tåget, och med sådan där luddig tråd (beställd från Bibbi) så blir sömmarna jättebra. Men jag kanske skulle behöva en uppsättning vita också. Fast på t-shirtar behövs väl kanske inte så elastisk tråd, men jag blir så nervös varje gång jag måste byta tråd i overlocken att jag helst skulle vilja använda samma till allt. Vilket jag nu också gör.

Det började ju med vintertajts, so är så extremt elastiska så overlocksömmen spricker när jag drar på mig dem. Men med denna tråd funkar det bra. Jag har sytt ett par med blå revärer, och ett till par, tajtare men långa.Detfinns fortfarande tyg kvar, men jag funderar på att sy några lite kortare med spets nertill som jag kan använda på sommaren när man ändå behöver värme.

Provade ett Ottobre långärmat t-shirtmönster på en träningströja i lila ribb som blev riktigt bra. Lite tjockare tyg, lite längre och längre ärm än t-shirt fastän jag kortade av den till kortärm. Muddade med baddräktstyg, lite konstigt kanske. Men det blev bra.

Sen använde jag samma mönster till mitt ljusblå tyg med kameler på från Ohlssons. Jag har inte hunnit prova den (lite nervös att den inte ska passa). Malte ville också ha en t-shirt med kameler. Det ska väl gå att ordna. Bilder kommer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tyg- & Hantverksfestivalen 2018

Shoppingsväng trots anstundande mässa

Skapa en syhörna