Shoppingsväng trots anstundande mässa




Jo, jag vill ju gå på mässan. Fast jag vet inte varför - jag har ju massor av fina tyger som jag ännu inte har hunnit sätta nålen i. Och idag blev den ännu fler. Bara en vecka innan Syfestivalen. Men när de fina tygerna, som jag ibland övervägt att köpa för 149:-/m, plötsligt bara kostar 49:-/m känns det ju tokigt att inte köpa en meter av varje till en t-shirt när jag ändå har råd med det.


En blev 1,7 meter så det blir nog
ett nattlinne. Jag har insett att jag faktiskt behöver ett nattlinne, eftersom det kliar så vansinnigt på kroppen ibland när jag lagt mig att sova. Det skulle hjälpa att ha något som satt åt tajt.

Sen hittade jag ett av Ernsts jultyger, det av dem som jag faktiskt hade kunnat tänka mig sy en jultröja av, även till fullpris. Nu är ju julen sen länge över, men man kan ju ha en jultröja ändå. Det blir ju en jul till om ett år. Få se om jag hinner sy t-shirt tills dess...



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tyg- & Hantverksfestivalen 2018

Skapa en syhörna