Stor-haul från Ohlssons Outlet


Jag tog lånebilen och åkte till Hallunda Centrum, där relativt nyöppnade "Ohlssons Tyger Outlet" ligger. Allt som en del av en heldag i spenderbyxorna, då jag köpte strykjärn, tidningsfack-stege, och tänkte köpa en malm-byrå på Ikea, men där tog det stopp. Malm väger 35 kg och parkeringen var näst intill full. Om jag hade lyckats få in paketet i bilen hade jag i alla fall inte lyckats få ur den hemma, och in den i källaren. Så jag sköt det på framtiden. Jag rundade av min inköpsfrenesi med att åka till Noora och hämta två kassar med raacokoppar att sortera sybehör i, i en av malm-lådorna. Men åter till Ohlssons.

Jag började vid ingången med 50:-/kg blandade stuvar. Okänt material, ljusa singeljersey i off-white, beige, blå, etc. Någon i linne, någon i halvsyntet och riktigt, riktigt tunt. C:a 20:-/st. 1,5-2 meter långa. Förutom en stuv av persikofärgat lycra-bommulsblandning som är 90 cm. Kvalitetstyg.

Övriga tyger är av en slamsigare kvalitet i 100% bomull, en i linne och alla har garn med tjockare partier så att tyget få en struktur av små streck. De kan i alla fall användas som skissmaterial och muslin. För de är lite genomskinliga. Vissa är till och med ganska mycket genomskinliga.

Längre in i butiken fanns svarta jerseystuvar för 100:-/kg. Jag rotade runt och hittade 2 stycken som var bomulls-lycrablandning och av hög kvalitet. 2 x 2 meter för 170:-. Drygt 40:-/kg. Inte illa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tyg- & Hantverksfestivalen 2018

Shoppingsväng trots anstundande mässa

Skapa en syhörna